Tällä kertaa Movie Mondayn aiheena on rakkain elokuvahahmo. Minun piti ihan hetken aikaan (ehkä vartti) löytää päähäni taltioiduista elokuvahahmogalleriasta se minulle rakkain hahmo, sillä en oikeastaan ole koskaan asiaa miettinyt. Hyviä ja hienoja hahmoja on melkein elokuvassa kuin elokuvassa, mutta kuitenkaan minulle ei ole koskaan tullut mieleen miettiä, kuka hahmoista olisi se minulle kaikista rakkain tai muuten vaan mielenkiintoisin hahmo. Hetken ajattelin pistää tähän suosikkielokuvani The Truman Show'n Truman Burbanksin (Jim Carrey), sillä pidän tuosta hahmosta hyvin paljon. Kuitenkin heti kun minulle tuli mieleen Painajainen Elm Streetillä -elokuvat, niin tiesin vastauksen heti: Sehän on tietenkin iki-ihana Freddy Krueger ja nimenomaan Robert Englundin esittämä versio hänestä.

1307382345_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Pidän ensimmäisestä Painajainen Elm Streetillä -leffasta kuin hullu puurosta, mutta muut jatko-osat eivät ole aivan samaan päässeet. Osa elokuvista jää jopa keskinkertaisiksi, mutta uskaltaisin jopa väittää, että nuo elokuvat olisivat paljon heikompia ilman Freddy Kruegerin hahmoa. Krueger osaa olla halutessaan satiirinen sekä heitellä todella huonoja läppiä ja one-linereita, jotka kyllä minuun useimmiten purevat, mutta samalla onnistuu olemaan erittäin julma ilmestys, jonka edessä kukaan ei ole turvassa. Lisäksi Krueger on hyvin sarjakuvamainen ilmestys, josta itse kyllä tykkään ja Robert Englund onnistui näyttelemään Kruegeria juuri minua miellyttävällä tavalla. Valitettavasti Jackie Earle Haleysta ei ollut kuitenkaan ihan samaan elokuvan uusintaversiossa. Mnulla ei sinänsä ole mitään uudelleenlämmittelyjä vastaan, jos ne tehdään tyylillä, mutta Haley ei vain iskenyt Kruegerina. Minulle Robert Englund tulee olemaan aina Freddy Krueger ja Freddy Krueger tulee olemaan yhtä kuin Robert Englund. Olen nähnyt Englundia muuallakin kuin Elm Streeteissä, mutta aina vain nousee Krueger hänestä mieleen, vaikka vahvat maskit onkin hänen naamansa edessä. Siitä huolimatta, että kyseessä on suosikkihahmoni, en ehkä silti haluaisi häntä uniini.