Jee jee. Sata leffaa/tv-sarjaa arvosteltu, joten ihan hyvinhän tämä on liikkeelle lähtenyt, varsinkin kun virtaa riittää vielä ainakin kirjoittaa toiset sata ja miksei riittäisi vaikka enemmänkin. Muutamia kommenttejakin olen saanut, mutta en pistäisi pahakseni, jos niitä enemmänkin tulisi *wink wink*, mutta hyvä näinkin. Kyllä tää tästä. Paljon on tullut katsottua hyviä elokuvia, vaikka ne todelliset huippuleffat ovatkin jääneet verrattain vähiin. Huonojakin elokuvia mahtuu joukkoon, mutta se on pientä.

Arvosteluja alkoi olla siinä määrin paljon, että ajattelin, ettei arvostelusivu, johon olen listannut kaikki arvostelut aakkosjärjestyksessä, oikein ollut tarpeeksi, joten tein toisenkin arvostelusivun, johon olen listannut kaikki elokuvat pistejärjestyksessä. Tämä sivu on jo linkattu blogiini, mutta sen tuleminen näkyväksi kaikille kestää jonkin aikaan. Nyt siis ei tarvitse välttämättä jokaiseen arvosteluun mennä löytääkseen mielipiteeni eri elokuvista (tämä on kyllä suotavaa), vaan ainakin viitteitä mielipiteistäni voi päätellä nyt tuolta uudelta arvostelusivulta. Arvostelujen lukematta jättämistä ei kuitenkaan tueta. Kyseiselle sivulle olen myös heittänyt jonkinlaiset määritelmät siitä, mitä antamani pisteet tarkoittavat, mutta nämä määritelmät on tehty hyvin nopeasti eikä siten paljon harkintaa käyttäen, pahoitteluni siitä. Ties vaikka vielä jossain vaiheessa tulisi muuteltua niitä. 2,5-3 pisteen määritykset lähtivät siitä, että oikeestihan keskitason leffa olisi 3 pisteen arvoinen, kun heikoin arvosana on yksi piste, mutta sitten taas minä ainakin blogin alkuvaiheessa ajattelin keskitason leffan olevan 2,5 pisteen arvoinen, kun sehän on tasan puolet täydestä viidestä tähdestä, mutta koska pisteet eivät voi mennä alle yhden pisteen (siten 0 ja 0,5 pistettä ei ole mahdollista saada), niin tyydyin tuollaiseen ratkaisuun. 3 pisteen elokuvat kun olen lähes poikkeuksetta ajatellut hieman keskitasoa paremmaksi.

Mitäs muuta? No, Project 1001 on lähtenyt ihan hyvin liikkeelle, sillä olenhan ehtinyt katsoa yli prosentin verran kokonaismäärästä. Pitkä on kuitenkin vielä tie, mutta enköhän minä tämän jaksa. Samoin kuin uusi pisteiden mukaan listattu arvostelusivu, myös tämän projektin edistymistä seuraava sivu tulee tässä lähiaikoina kaikkien nähtäväksi (myös minun, sillä tähän mennessä olen nähnyt sitä vain kirjoituslaatikon kautta). Olen listannut elokuvat katsomisjärjestyksessä ja tulen jatkossakin lisäämään elokuvia sinne sitä mukaan kuin saan niitä katsottua. Kaikkia 1001 elokuvaa -kirjan elokuvia en kerralla siis tule näillä näkymin pistämään sivulle, sillä tammikuussa lähettämääni kyselyyni en ole saanut vastausta, joten suoraan sanottua en uskalla lisätä kokonaista listaa sivuilleni, vaikka haluaisinkin, ties mitä sanktioita siitä saattaisi tulla. Itse asiassa tuonkin nykyisenlaisen sivun kohtalo on siinä mielessä avoin, että eihän siitä tiedä, vaikka WSOY siitä jossain vaiheessa ärähtäisi, mutta toivottavasti ei. Tää on kuitenkin ainakin henkilökohtaisella tasolla mitä mielenkiintoisin projekti ja minä ainakin haluaisin, että ihmiset voisivat halutessaan seurata myös tämän projektin edistymistä erilliseltä sivulta.

Mitä tulee sitten käytettyyn sivupohjaan, niin sen kanssa elämme vielä jännittäviä aikoja. Uusia sivupohjia ei ole vielä näkynyt, joten mahdollista sivupohjan vaihtoa joudumme odottelemaan vielä joitakin aikoja. Sitten kun ne tulevat, nin kyllä te varmaan huomaatte, mikäli tämä blogi saa uuden muodon. Vanha red-sivupohja oli mielestäni pääosin hyvä varsinkin rakenteeltaan, vaikka väri sattuikin olemaan väärä ja nimilaatikkoa (siis se, missä luki Sivustakatsoja) olisin halunnut osata muokata mieleisekseni, mutta kaikkea ei voinut saada. Toivotaan, että jokin niistä uusista sivupohjista miellyttää silmää. Ei tämä nykyinen nyt huono ole, mutta parempikin voisi olla.

Mutta se siitä. Lukekaahan näitä ja kommentoikaa. Minä kiitän ja kumarran! :)